Ur usel!?

Känner mig det oavsett vad ni säger kära vänner!
Skol känns total jävla hopplöst just nu. Läkemedelsberäkningen igår var ju katastrof tror skolan på seriöst allvar att man ska klara en läkemedels tenta om man endast får 2 tim undervisning på hela terminen och under dessa 2 tim förklarar lärarn inte detta på ett pedagogiskt sätt så eleverna förstår, tror jag talar för alla i min klass att läraren var totalt värdelös igår. Hon kan säkert sin sak kanon bra men kan inte lärar ut det. Kära  BTH tänk logisk 2 tim funkar inte när vi ska skriva en tenta som kan avgör om vi får gå kvar eller ej!

Sen idag på vår basgrupp så redovisa vi våra studie uppgifter som vi hade delat upp i olika grupper inom basgruppen. Min grupp hade om barns utveckling fysisk,social och psykisk. Jag hade min del i det hela och gjorde det jag skulle men blev tydligen inte bra enligt läraren. Fanns ju fler i basgruppen som inte gjorde det dom skulle heller men fick ingen kritik? Lärarens gullunge?

Efter vi redovisat fick dom två jag redovisa med beröm m.m men det sades inget om mig. Sedan i slutet av basgruppen tar handleraren upp att hon ville meddela att det finns stöd för elever som har det svårt i skolan på eftermiddagarna om man har problem med att skriva arbeten och referera m.m och gissa vad? Var endast jag som hade en referens som inte var giltig. Att jag vet detta var att läraren sa det till mig efter  basgruppen. Känner mig totalt jävla värdelös. Och denna läraren är ju inte proffisionell över huvudtaget. Hon kunde sagt allt detta till mig efter basgruppen eller struntat i att ge dom andra i min grupp enskild beröm utan bara sagt att vi var bra men pratat med mig efteråt!? 

Ni vet väl redan ni som läser bloggen att jag skriver som jag talar ibland.
Och inte har allt rätt stavat.
Men vad ger henne rätten att trycka ner mig? Kanske var omedvetet men iaf det sättet förhåller man sig inte till om man nu ska vara lärare!

Tack alla som skrivit på facebook men jag tar tyvärr inte till mig att ni tycker jag är duktig praktiskt för vad hjälper det mig när det teoretiska hindrar mig? Blir jag inte godkänd i det så går det ju inte :(

Nu ska jag återgå till att röja lägenheten försöka äta något fast det inte smakar att äta idag. Men måste annars får jag ju inte träna. Är en regel jag satt upp för mig själv. Och som alla redan också vet lever jag för att träna finns inget bättre! idag blir det powerpump!

Ha en trevlig dag och hoppas ni slipper stöta på någon som inte visar er respekt.

// Hedström

P.s tur att man har dom små håriga söta , som ligger hos en när man är ledsen, finns inget bättre än djur dom är ärliga rakt igenom <3 d.s


Kommentarer
Postat av: Sussi - 22 år, mamma & student!

Åh, önskar jag kunde göra något =(

2010-09-30 @ 14:16:09
URL: http://sussey.blogg.se/
Postat av: johanna

Hej på dig Carina. Angående läkemedelsräkningen, den var lika dålig föreläsning när jag gick t4. Och jag kände nog samma hopplöshet som du nog gör nu. MEN..jag klarade det med hjälp av en vän. Jag fick alla uträknings formler på ett papper och detta hjälpte jättemycket!!! Sen är du ingen person som bara ger dig så håll ut! Om du vill ha hjälp med det är det bara att säga till!! Jag kan skicka alla formler till dig om du behöver dem.



Sen så ta inte åt dig av kritiken. Helt ärligt så den enda som du ska ta åt dig kritik av är digsjälv. Lätt att säga inte lätt att följa jag vet.



Iaf hoppas allt kommer kännas lättare!!!

2010-10-02 @ 02:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0