Trött på alla ideal och press

Nu ska jag gör något jag sällan gör dela ut en del utav mig själv som inte många vet..
Jag är expert på att inte visa utåt att jag mår kasst eller inte trivs med mig själv. Men det är det jag inte gör iaf!

När jag var yngre tränade jag ju som inget annat fanns för mig, att ligga i simbassängen 6-7 ggr i veckan och visa dagar blev det dubbla pass förre skolan och efter skolan. Tack vare träningen utvecklades jag ju inte i samma fart som alla andra. man kändes sig inte som alla andra tjejer i sin ålder och mådde dåligt över det.
Sen under gymnasiet tränade jag boxning och då tappa jag nästan 10 kg snabbt men jag var ju vältränad. Var en del som kommentera min kropp på ett negativt sätt då , som att jag var rak och inte hade varken bröst eller rumpa. Killar det tar att höra negativa kommentarer om sin kropp! Trivs fortfarnade inte med min kropp , fast jag har en underbar sambo som säger hur mycket han tycker om mig och att jag är fin. Dom som känner mig vet att jag tränar en massa. Men jag trivs inte för det heller. Sen att en kärring till idiot som driver en salong men inte kan något om hår eller hur man klipper förstörde mitt hår är ju som att strö salt i ett öppet sår.

Killar har det enkelt på ett sätt om man tänker på kläder och så, dom dra bara på sig ett par jeans och en tröja rufsar till håret med lite wax sen är det klart.Medans vi brudar känner oss lite beroende av att fixa till oss sminka oss för att inte känna oss fula och slappa. Visst killar kan också må kasst , finns ideal för killar med, att ha stora vältränad kroppar är ju något som många killar drömmer om. Men alla kan ju heller inte få det. Finns ideal för allt och alla idag.

Allt detta med idealen om hur en tjej ska se ut, det sägs ju inte rakt ut men alla vet ju att en smal slank kvinnokropp är vad som gäller. Kolla alla reklam skyltar eller film klipp i reklamerna på tv, det är bara smala tjejer. Då tänker jag , jaha men dom som är sjukligt fetta, dom som är tjocka p.g utav ev sjukdomar eller medicineringar. Ger man dom inte mer ångest då? Varför inte ha personer som avspeglar verkligheten och vanliga människor? Menar på vem har den perfekta hyn och vem har egentigen den smala midjan? Och dom gigantiska brösten till den lilla kroppen?
Media fuskar och klipper och klistrar med bilderna och redigerar om dom till max varför säger jag då?
Visst det hade väl inte sålt annars men jag blir förbannad!

Tro fan att tjejer mår kasst idag tränar sönder sig på gymmen i veckorna och dricker sig galet fulla på helgerna för att dom inte mår bra.
Trött på samhället och deras syn på hur allt ska vara. Men tyvärr kommer detta inte ändras.
Otroligt synd att samhället gör så att folk mår dåligt!



Det var skönt att skriva av sig lite!

Från och med imorgon ska jag jobba med mig själv och min syn på mig!
Orkar inte gå runt och må kasst och känna att jag inte duger, Ska försöka hitta mig sjäv igen:)

Tänker fortsätta träna en del men inte överdrivet mycket som innan!
Tänker äta vad jag vill utan att behöva räkna på alla kalorier. Och tänka men det kan jag inte äta för det är för mkt kalorier i det för då får jag träna si och så mycket för att förbränna det.

Och uppskatta alla i min omgivning mer!!! Ni är guld värda <3
Vet att jag varit jobbig och att jag fått mina utbrott! Så ber om ursäkt :/
Tror det varit för allt runt om mig som gjort att jag fått det.
Varit en hel del runt om både mig och min sambo som tagit vår energi.

Nej nu ska jag äta frukost. Pierre är iväg på en moutinbike tävling i Hässleholm snapphaneturen eller vad det nu hette är 35 km som ska cyklas i terräng :) Hoppas det går bra och att han inte bryter något.

// Hedström
 


Kommentarer
Postat av: Angela

Du är fin precis som du är, det har jag alltid tyckt och kommer alltid att tycka <3 Alla ser olika ut och det är mycket roligare än om alla strävar efter att se likadana ut! Var glad för det man har och inte ledsen över det man inte har. Det inte vissa tänker på är att killar är olika också och alla tänder på olika .. tur är väl det :) Tyvärr är det mycket av idealen som vi tjejer själv sätter. Älskar dig gumman <3 Ring om du vill prata, finns alltid ett samtal bort :)

2010-09-20 @ 14:54:07
URL: http://ladyangie.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du är jätte fin!

2010-09-24 @ 21:17:25
URL: http://emeliejosefineklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0