Tisdag! :)

Med tanke på förra inlägget så mår jag bättre idag..
Tycker fortfarande det är jobbigt med allt men en dag idag tar vi.

Har precis ätit lite lunch:) Blev resterna från igår , Pierres Wokgryta :) Tog en gammal Pizza sallad till det slank ner rätt bra:)

Precis varit i skolan och haft basgrupp. Idag brainstroma om allt runt om en förlossning/graviditet, planerade/oplanderad graviditet och pappan/patnerns roll i det hela.
Älskar detta temat vi har nu.
 Vill ju jobba med barn och detta är så kul att läsa om det man vill jobba med senare.

Stackars Pierre nu han kommer ju bli ihjäl tjatad om barn och allt, jag är helt såld på det!
Men det som är ett plus för oss tjejer som läser till sjuksköterska är att vi får all info som en kvinna får när hon är hos MVC(mödravårdscentralen). Så när den dagen är kommen så är vi redan insatt i det:)

Hade en jätte bra barnmorska som var och föreläste om Graviditet / Förlossning igår. Var den absolut bästa föreläsaren och föreläsning jag haft under mina 4 terminen so far. Så intressant jag tittade inte ens på klockan och när fika rasten var slut tyckte man inte det var jobbigt att gå in och sätta sig igen. Kanon bra alla föreläsningar borde vara så här. Men i och för sig ämnet är ju så intressant så man kan inget annat än att sitta med öronen i högsta beredskap att suga in all info.




Igår efter jag varit på föreläsningen blev det hem och äta lite lunch sedan vila i soffan lite regnade ju hela dagen igår så man blev såå seg. sen hämta jag Pierre på jobbet , vi åkte ut och handlade på Maxi. Och som vanligt när vi inte har en inhandlingslista så handlar vi allt från himmel och jord och så blev det igår med:)

Vi köpte Lips som det heter till xbox är liknande sing star :) dom hade ett bra erbjudande var 449 kr istället för 699 eller om det var 599 var billigar e iaf så vi köpte det:) Och vi satte igång det direkt när vi kom hem. Och Pierre fortsatte när jag gick till gymmet haha. Och glömde helt bort tiden så han glömde laga mat till jag kom hem.  Haha tyckte jag var sött!
Så det får högsta betyg av oss båda:)




Nu ska jag ta tag i disken innan det blir ett diskberg:)

P.s Tack Angela för din fina komentar det värmer <3 D.s







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0