Kattvalp

Som sagt orkar inte blogga egentligen tycker inte det händer något speciellt i mitt liv mer än bara plugg plugg plugg och lite träning.

Igår så hade jag och Johanna vårt andra möte med vårt handledare av projketplanen. Vi hade skrivit inledningen och bakgrunden + vårt syfte och metod. Vi ska komplettera lite bara men inte alls mycket vilket känns skönt. Väntar svar på en tenta jag skrev 2 dec med sen är det inte så mycket mer innan jul förutom lite fix med projektplanen. Är så nervös hoppas verkligen jag sätter den tentan hade varit guldvärdt att göra det:)

Efter mötet så åkte jag hem käkade lunch och myste i soffan med pierre och mina små kattvalpar:P Ordet kattvalp har jag fått från johanna, hon säger så :) 

Efter ett par timmar i soffan med filtar och mys så begav vi oss ut i kylan med dom små, vi skulle till veterinären för dom skulle få sin andra vaccinations spruta. I och med att vi sålt bilen fick vi ta bussen. På vägen till bussen höll Pierre på att slå årets vurpa men han räddade upp fallet i sista sekund. Det värsta var att han höll i kattburen. Kunde gått illa för allihopa men tur han har levt halva sitt liv på isen så han hade ju balansen :)

Tessi och Sigge var ju inte helt nöjda med att komma ut i kylan. Och inte få åka runt i buren när Pierre halka till.
Det gick fin fint hos vetrinären. Första gången dom var så lugna där vilket gör en väldigt glad. Alla föräldrar som bloggar skriver ju om sina barn och deras utveckling. Mina kattvalpar är som mina barn så får väl säga som en stolt "matte" att jag var otroligt stolt över mina små kattvalpar igår,dom sa inte ett ljud när dom fick sprutan.

Vi fick även med oss lite lugnande tabletter till dom inför nyår. Sigge är otroligt rädd för starka och höga ljud och springer och gömmer sig bara om man tappar något i golvet. Medan Tessi sitter och tittar och förstår inte varför han är så mesig.
Så är var kanon att vi fick de igår :) Dom ska ju vara hos mamma och pappa över nyår. Där dom bor smäller dom ju en del så kommer vara nödvändigt.

Just nu sitter jag i skolan och väntar på att Johanna ska komma så vi kan luncha sen sitta med vår projektplan och fixa det sista:) Hade ju en tidig basgrupp idag så har suttit här i snart två timmar och väntat på henne kände slite onödigt att åka hem emellan.

Senare idag blir det ett styrketränings pass på gymmet + ett konditionspass på crossen. Fick en genomgång på ett styrketränings schema jag ska köra nu. Tyckte det jag gjort innan inte gett mig det jag velat till 100% men detta blir nog kanonis :)
Fick även veta att jag ska ligga på en puls mellan 130-135 för att förbränna maximalt. Så från och med nu är det ett pulsband som gäller, så man kan ha koll så man får maximall förbränning. :)


Nej nu ska jag packa ihop mig johannis kommer när som, blir fisk och skaldjurssoppa och en macka till lunch för min del idag :)

// Hedström






Kommentarer
Postat av: Johanna

hihi kawauttwaulp :P

2010-12-15 @ 23:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0